Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2014

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες

Με αφορμή την χτεσινή ημερίδα που αναγγέλλεται στη διπλανή αφίσα, όπου κεντρική ομιλήτρια ήταν η Carol Ann Tomlinson, για την Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ο όρος καθιερώθηκε από αυτήν), παραθέτω ένα άρθρο του συναδέλφου κ. Κώστα Καφετζόπουλου (ΕΔΩ) από την διημερίδα που οργανώθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους και την ΠΑΠΕΔΕ για το ίδιο θέμα.

Η διαφοροποιημένη Διδασκαλία (και παιδαγωγική) ενδιαφέρει όλους τους ανθρώπους της εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες.
Διότι, όπως υπογράμμισε η κ. Tomlinson, χτες " θα πρέπει να βλέπουμε τους μαθητές μας ως ανθρώπους σημαντικούς και να τους σεβόμαστε"

Είναι η εποχή που θα πρέπει επιτέλους να διακρίνουμε τις ιδιαίτερες δεξιότητες και τα ταλέντα, όλων των μαθητών μας. 
Οι δάσκαλοι είναι σημαντικά πρόσωπα στη ζωή των μαθητών, ιδιαίτερα για όσους η προσωπική τους ζωή χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερες δυσκολίες λόγω κουλτούρας, οικονομικού επιπέδου, οικογενειακού περιβάλλοντος κ.λπ.
Έχουν επομένως την ευκαιρία, οι δάσκαλοι,  να τους ανοίξουν το δρόμο προς το όνειρο ή να τους οδηγήσουν στον αποκλεισμό από τη ζωή.

Ο κ. Καφετζόπουλος, για τις ΦΕ, υπογραμμίζει:

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι μια διαχρονική επιλογή στην εκπαίδευση, από συστήματα που διακρίθηκαν για την αποτελεσματικότητά τους. Ένας σύγχρονος ορισμός της διαφοροποιημένης διδασκαλίας μπορεί να διαπιστωθεί ότι εφαρμόζεται στην Ελλάδα διαχρονικά. Σήμερα, δεν λείπουν ούτε οι προβλέψεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων, ούτε το εκπαιδευτικό υλικό του ΥΠΑΙΘ. Ειδικά στις Φυσικές Επιστήμες, υπάρχει άφθονο εκπαιδευτικό υλικό, πολλές εργαστηριακές ασκήσεις, αναρίθμητες δράσεις των ΕΚΦΕ των Σχολικών Συμβούλων αλλά και των συλλογικών φορέων (ΕΕΧ, ΕΕΦ, ΠΕΒ) που υπηρετούν τις ανάγκες μαθητών κάθε επιπέδου και κάθε εξατομικευμένης ανάγκης. Αυτό που μένει είναι η αναζήτηση και εφαρμογή αυτού του υλικού, δραστηριότητα που σίγουρα πέφτει στις πλάτες των μάχιμων και συνειδητών εκπαιδευτικών. Υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν στην καθημερινή πράξη και στην παρούσα εισήγηση κατατίθενται προτάσεις.

Στη διεύθυνση https://papede.wordpress.com/imerides/, μπορείτε να βρείτε και άλλες εισηγήσεις για την διαφοροποιημένη μάθηση, όπως της κ. Αγγελίδου (Σχ. Συμβούλου, Βιολόγου) και ΕΔΩ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου