Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Όταν το πείραμα διδάσκει… ΔΙΑΓΩΝΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ «EUSO 2015» ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΦΕ ΛΑΡΙΣΑΣ

Μια προσπάθεια που ξεκίνησε δειλά πριν από πέντε χρόνια (και) στη Λάρισα τείνει να γίνει θεσμός, χάρη στον ενθουσιασμό και το μεράκι με τον οποίο οι συμμετέχοντες την αγκάλιασαν. Πρόκειται για το διαγωνισμό για τη «Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών-EUSO», στα πλαίσια του οποίου το Σάββατο 06.12.14, μαθητές από όλα σχεδόν τα Λύκεια του νομού Λάρισας, είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μια ιδιαίτερη εμπειρία στη μαθητική τους ζωή. Ο διαγωνισμός που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπ. Παιδείας και διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝΕΚΦΕ), απευθύνεται σε μαθητές Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ, είναι καθαρά πειραματικός και διεξάγεται σε δύο φάσεις: στην πρώτη φάση, σε τοπικό μαθητικό διαγωνισμό  επιλέγονται δύο (ή τρείς ανάλογα με τη συμμετοχή) τριμελείς ομάδες μαθητών από την περιοχή ευθύνης κάθε ΕΚΦΕ. Οι ομάδες που θα επιλεγούν από όλους τους τοπικούς διαγωνισμούς, θα συμμετάσχουν  στη δεύτερη και τελική  φάση του διαγωνισμού που θα διεξαχθεί στις 24 Ιανουαρίου 2015, στη Θεσσαλονίκη. Από την τελική φάση του διαγωνισμού θα επιλεγούν  δύο τριμελείς ομάδες μαθητών που θα συμμετάσχουν στην 13η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών-EUSO 2015, που θα πραγματοποιηθεί από 26 Απριλίου έως 3 Μαϊου 2015 στην Αυστρία.
Στον τοπικό διαγωνισμό που οργανώθηκε από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Λάρισας, συμμετείχαν δεκαεννέα (19) τριμελείς ομάδες μαθητών από τα 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο, 8ο , 9ο, 10ο, 11ο, 12ο ΓΕΛ Λάρισας, 15ο Γυμνάσιο-Λυκ. Τάξεις Λάρισας, Μουσικό Λύκειο Λάρισας, 1o ΓΕΛ Φαρσάλων, ΓΕΛ Τυρνάβου, ΓΕΛ Γιάννουλης, Εσπερινό Λύκειο Λάρισας, Λύκειο Μακρυχωρίου και ΓΕΛ Ελασσόνας, οι οποίες συναντήθηκαν στον εργαστηριακό χώρο του 6ου Λυκείου Λάρισας και διαγωνίστηκαν σε πειραματικές δοκιμασίες στις Φυσικές επιστήμες.
 Όπως μας δηλώνει ο υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Δημήτρης Νάκος «Στον απόηχο της 12ης Ευρωπαϊκής Ολυμπιάδας Επιστημών-EUSO 2014 που διοργάνωσε με επιτυχία η χώρα μας με τη συμμετοχή 26 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ανταπόκριση από τα Λύκεια του νομού για συμμετοχή στον φετεινό διαγωνισμό υπήρξε σχεδόν καθολική. Ο διαγωνισμός αυτός απαιτεί κριτική σκέψη, παρατηρητικότητα, θεωρητική κατάρτιση και ιδιαίτερες δεξιότητες,  ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στις εργαστηριακές ασκήσεις Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας που καλούνται ν΄ αντιμετωπίσουν. Ο ενθουσιασμός με τον οποίο τα τελευταία χρόνια οι μαθητές υποδέχονται την ιδέα αυτή, οφείλεται στο γεγονός ότι τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν τις φυσικές επιστήμες μέσα από το πείραμα, να κατανοήσουν έννοιες που διδάχτηκαν θεωρητικά, να δουν την εφαρμογή τους στην πράξη, να απομυθοποιήσουν το εργαστήριο, να γνωρίσουν μαθητές με κοινά ενδιαφέροντα αλλά, κυρίως, να δραπετεύσουν για λίγο απ’ την ανιαρή ομολογουμένως μαθητική τους καθημερινότητα,  σ’ ένα θεωρητικο-κρατούμενο ακόμα σχολείο, παίρνοντας μέρος σε καινοτόμες δράσεις που αποτελούν την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας» και καταλήγει: «τέτοιες δράσεις βέβαια, για να πετύχουν προϋποθέτουν όραμα, συνεργασία, υποδομές, υποστήριξη και βέβαια πίστη και αγάπη σ’ αυτό που κάνεις. Θα ήθελα να ευχαριστήσω το 3ο και το 6ο Λύκειο για την υποστήριξη και τη φιλοξενία, τους υπευθύνους καθηγητές των σχολείων που προετοίμασαν τα παιδιά, τους συναδέλφους που πλαισίωσαν το διαγωνισμό αλλά προπάντων τα ίδια τα παιδιά, που με το πάθος και τον ενθουσιασμό τους ανέδειξαν την αξία του πειράματος στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Τους συγχαίρω όλους!».

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αναμένεται να ανακοινωθούν την ερχόμενη Παρασκευή.

Από την "Ελευθερία"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου