Δευτέρα, 11 Μαΐου 2015

Επισημάνσεις και θέματα για τις Προαγωγικές και Απολυτήριες Εξετάσεις

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Φτάνοντας στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, συνοψίζω πιο κάτω τα συμπεράσματα των τριών τελευταίων μας συναντήσεων για τα Θέματα των επερχόμενων Προαγωγικών και Απολυτηρίων Εξετάσεων:
  1. Το επίπεδο και το ύφος των θεμάτων καθορίζεται από την Νομοθεσία, από το τρόπο που διδάξατε την ύλη του κάθε μαθήματος όλη τη χρονιά και από το επίπεδο των μαθητών σας.
  2. Να διατυπώνετε τα θέματα με σαφήνεια, ακόμη και αν χρειαστεί να έχουν μεγαλύτερη έκταση. Έτσι θα μπορέσετε να αποφύγετε τις προφορικές διευκρινήσεις.
  3. Τα θέματά σας να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και να καλύπτουν όσο γίνεται μεγαλύτερο μέρος της ύλης, που έχουν να μελετήσουν οι μαθητές. Να μην αφορούν στο ίδιο κεφάλαιο.
  4. Η μορφή των θεμάτων να παρουσιάζει ποικιλία (ανοικτού ή κλειστού τύπου), σύμφωνα πάντα με το επίπεδο και το ύφος της διδασκαλίας σας. 
  5. Μην αιφνιδιάζετε τους μαθητές σας, μην είστε υπερβολικά αυστηροί, αλλά ούτε και υπερβολικά ελαστικοί. 
  6. Σε κάθε περίπτωση εμπιστευτείτε τον εαυτό σας (είστε οι Δάσκαλοι της τάξης), αλλά και την γνώμη των συναδέλφων σας, ιδιαίτερα αυτών με τους οποίους επικοινωνείτε καλύτερα, και των Διευθυντών/ριών των σχολείων σας.

Πιο κάτω θα βρείτε διαγωνίσματα δικά σας, από τις Εξετάσεις 2014. Μπορείτε να πάρετε ιδέες, χωρίς να τα χρησιμοποιήσετε ολόκληρα, όπως είναι. Πριν επιλέξετε κάποια θέματα, προσπαθήστε να διαπιστώσετε, αν τηρούνται όσα σας προτείνω πιο πάνω, ώστε να κάνετε τις απαραίτητες παρεμβάσεις.

Καλή δύναμη, μέχρι το τέλος της Σχολικής Χρονιάς!


ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ   ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ    ΦΥΣΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ     ΧΗΜΕΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου